«Фішбоун» на уроці української мови
На одному із уроків української мови учні 5-Г класу розширюють можливості критичного мислення. Головний сенс такого мислення – уміння керувати власним розумом. Уміючи керувати розумом, ми можемо керувати своїм життям, усвідомлювати все, що з нами відбувається, шукати і знаходити найкращі шляхи, рости і розвиватися.
«Фішбоун», або «Риб’ячий скелет» - метод критичного мислення, який застосували учні до теми «Головні і другорядні члени речення». Мета методу – допомогти дітям аналізувати отримані знання, розрізняти поняття і їхні визначення, уміти поставити запитання і віднайти відповідь, робити висновки на основі проведеного аналізу.
Запропонувала учням на дошці графічне зображення риб’ячого скелета, а вони визначали і записували у голові скелета проблему, яку розглядали – синтаксичні конструкції. На самому скелеті є верхні і нижні кісточки. На верхніх кісточках учні зазначали поняття – підмет, присудок, додаток, означення, обставина, на нижніх записували визначення цих понять і наводили самостійно приклади.
«Риб’ячий хвіст» містив висновок із міркувань до теми уроку.
Тому 5-Г клас таким методом узагальнив свої знання і підготувався до контрольної роботи.
Критично мислити можуть усі, але не всі хочуть це робити. Критичного мислення потрібно вчити для того, щоб учні могли використовувати його навички в конкретній предметній діяльності.
Онисімчук Я.С.,
учитель української мови та літератури