Протягом багатьох років проблема переходу із початкової школи до основної шукає свого рішення. Більшість учнів переживають таку зміну як важливий крок у своєму житті. Поява декількох учителів-«предметників» із різними вимогами, характерами, стилем викладання є для них очевидним показником дорослішання. Дехто з учнів п’ятого класу усвідомлює своє нове становище як шанс заново почати шкільне життя, налагодити стосунки з учителями. Ці учні з гордістю розповідають батькам, родичам і друзям про свої успіхи в школі. Умови, що змінилися з переходом учнів до основної школи, характеризуються високим рівнем вимог до: інтелектуального й особистісного розвитку учнів, ступеня сформованості знань, умінь і навичок. Проте в одночас збільшується обсяг і кількість навчальних предметів, посилюється значення багатопредметного навчання, розширюється коло вчителів-«предметників», з якими учні мають систематично спілкуватися, на зміну першій учительці приходить класний керівник. Для учнів у цей період характерні, зазвичай, низька організованість, неуважність і недисциплінованість на уроках, зниження інтересу до навчання і його результатів, зниження самооцінки, високий рівень тривожності.
З метою активного обговорення проблеми адаптації п'ятикласників до навчання в основній школі у 2021-2022 н.р. у Рівненській загальноосвітній школі № 11 26 жовтня пройшов психолого-педагогічний консиліум з використанням технологій дистанційного спілкування на платформі Google Meet. В дружньому колі педагоги, які працюють у 5 класах, психологічна служба школи, класні керівники, вчителі початкової школи, які випустили вчорашніх 4-класників і адміністрація закладу освіти обговорили умови та специфіку навчання учнів 5-их класів, розглянули індивідуальні особливості перебігу адаптаційного періоду, виробили рекомендації для всіх учасників освітнього процесу з проблемних моментів адаптації.
В ході консиліуму учасники виконували інтерактивні вправи, обговорення, презентацію досягнень учнів та їх емоційно-пізнаальної атмосфери класу.. Психологічна служба школи ознайомила колектив з результатами досліджень перебігу адаптаційного періоду 5-класників та запропонувала рекомендації щодо роботи з дітьми різних груп.
Заступник директора з НВР Луцюк Т.В.