Профілактичні поради з метою попередження залежностей

від молодіжних субкультур

 

maxresdefault

  1. Спокійно, відкрито і прямо спілкуватися з дитиною, надат и їй можливість говорити, коли вона буде до цього готова і не квапити;
  2. Якщо дитина розповідає, куди вона ходить та як проводить свій час, варто проявляти якомога повнішу обізнаність в обговорюваній темі: проявляти терпіння, наполегливість, доброзичливість для уникнення емоційного дискомфорту, недовіри чи агресії з боку підлітка;
  3. Опанувати інтернет-технології, мати власний акаунт і стати другом своїй дитині в соціальних мережах;
  4. Щотижня аналізувати вміст сторінок дитини, уважно читати її публікації, вивчати групи, до яких вона приєдналася;
  5. «Познайомитися» з віртуальними друзями дитини, звертайте увагу на фото й відео, що викликають інтерес дитини, зокрема ті, що збережені, поширені або вподобані;
  6. Показати дитині свою небайдужість, турботу про неї та запропонувати спільно  провести час;
  7. Зосередитися на тому, щоб показати дитині її переваги, знайти сильні сторони та допомогти їй побачити себе унікальною особистістю;
  8. Після встановлення контакту та виявлення підлітком довіри до вас, слід пояснити згубність і безперспективність деструктивної поведінки, підкріпляючи це фактами, які добре відомі підліткові; допомогти підлітку зрозуміти ступінь ризику від деструктивної поведінки і невідворотної  відповідальності за скоєне (зокрема у випадку вчинення булінгу або іншого правопорушення).

                                   Психолог школи

 Тілесні техніки для формування стійкості у дітей від Світлани Ройз

 

 Поради від Вікторії Назаревич

ТЕРАПІЯ МАЛЮВАННЯМ

Кожен малюнок має індивідуальний та неповторний характер. Коли ми щось створюємо, ми не просто отримуємо задоволення від процесу, а й сам процес для нас є цілющим.

  • В процесі малювання на символічному рівні можна:

- виразити внутрішній емоційний стан;
- поділитися своїми переживаннями;
- звільнитися від почуттів та проблем;
- заспокоїтися та
віднайти психологічну рівновагу;
- наповнитися ресурсом.

  • Можна самостійно влаштовувати сеанс арт-терапії у домашніх умовах. Навіть, якщо таке заняття й не буде однаково ефективне, як те, що проводять професійні психологи, воно, все одно, принесе користь.

‼️ При такій терапії головне – не думати, а дати волю тілу та рукам, повністю розслабитися і малювати.
Ніяких заборон та обмежень.
Просто творчість…

АРТ-ТЕХНІКИ
від Вікторії Назаревич

"У ситуації невизначеності, емоційного та інформаційного вигорання, тотальній небезпеці та близькості до смерті, нам важко концентруватися на майбутньому, логічно й вільно програмувати та уявляти. Тому зараз головним помічником є природа.
Природа - ресурс безмежної сили та відновлення."

МАЛЮЄМО

- Дерева, які ми посадимо.
- Будинки, які побудуємо.
- Мости, які відновимо.
- Квіти, які розквітнуть на моїй землі.
- Сонечко перемоги України.
- Птахи, що літатимуть у вільному небі.
- Плодючі лани України.
- Веселкові ранки моєї України.

- Креативні веселки:
- квіткові,
- візерункові,
- солодкі
- великодні,
- веселки захисту,
- веселки внутрішньої сили,
- веселки, яких не існує,
- веселки гумору,
- веселки зі слів.

Втомився - малюй квіти.

Злий - малюй лінії.

Болить - ліпи.

Нудно - заповнюй аркуш паперу різними кольорами.

Сумно - малюй веселку.

Страшно - плети макраме, або роби аплікації з тканини.

Відчуваєш тривогу - зроби ляльку-мотанку.

При обуренні - рви папір на дрібні шматочки.

Відчуваєш занепокоєння - складай оригамі.

Хочеш розслабитися - малюй візерунки.

Важливо згадати - малюй лабіринти.

Відчуваєш невдоволення - зроби копію картини.

Відчуваєш відчай - малюй дороги.

Треба щось зрозуміти - намалюй мандалу.

Потрібно відновити сили - малюй краєвиди.

Хочеш зрозуміти свої почуття - малюй автопортрет.

Важливо запам'ятати стан - малюй колірні плями.

Якщо треба систематизувати думки - малюй соти чи квадрати.

Хочеш розібратися в собі та у своїх бажаннях - зроби колаж.

Важливо сконцентруватися на думках - малюй крапками.

Для пошуку оптимального виходу із ситуації - малюй хвилі та кола.

Відчуваєш, що "застряг" і треба рухатися далі - малюй спіралі.

Хочеш сконцентруватися на цілі - малюй сітки та мішені.

persh

Поради батькам першокласника

 Порада перша:

Найголовніше, що ви можете подарувати своїй дитині, - це ваша увага.

 Порада друга:

Ваше позитивне ставлення до школи і вчителів спростить дитині період адаптації.

 Порада третя:

Ваше спокійне ставлення до шкільних турбот і шкільного життя дуже допоможе дитині.

 Порада четверта:

Допоможіть дитині встановити стосунки з однолітками і відчувати себе впевнено.

Хваліть дитину за товариськість, радійте вголос її новим шкільним знайомствам. Поговоріть з нею про правила спілкування зі своїми ровесниками.

 Порада п'ята:

Власним прикладом вчіть дітей бути відповідальними. Своєю поведінкою, діями, словами щодня показуйте дитині, що важливо дотримуватися слова, виконувати все, що обіцяєш.

Розмовляйте з дитиною про емоції, тим самим вчіть дитину адекватно реагувати на різні ситуації..

Вчіть дитину жити в соціумі, знаходити спільну мову з будь-якою людиною, навіть тою, яка може не подобатись. Вчіть дітей приймати інших такими, які вони є, вчіть оцінювати не людину, а її вчинки, і своїм прикладом дитині дайте зрозуміти, що ви не схвалюєте той чи інший вчинок, а не вважаєте людину поганою.

piyat

Поради батькам п'ятикласників

  • Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
  • Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
  • Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.
  • Привчайте дитину до самостійності поступово.
  • Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
  • Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем.
  • Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.
  • З'ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі.
  • Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі.

Поради батькам з успішної адаптації п’ятикласників до нових умов навчання

  • У ваших дітей проблемний (переломний період), тому будьте особливо спостережливими, уважними, терплячими.
  • Не слід ослаблювати контроль за навчальною діяльністю, але поступово привчайте до самостійності .
  • Цікавтеся шкільними справами, обговоріть складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
  • Основним помічником у складних ситуаціях є терпіння, увага й розуміння.
  • Створіть безпечну психологічну атмосферу дитині в її пошуках, де вона могла б знайти розраду у разі своїх розчарувань і невдач.
  • Допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість. Однак її поведінка не має виходити за межі пристойного.
  • Будьте терпимі до несподіваних ідей, поважайте допитливість ідеї дитини. Намагайтесь відповідати на всі запитання, навіть, якщо вони вам здаються безглуздими. Надлишок опіки обмежує творчість.
  • Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.
  • Ніколи не поспішайте з висновком ні про дитину, ні про вчителя – прийдіть до школи, поспілкуйтеся з учителями.
  • Привчайте дітей до повсякденного читання художньої літератури, просіть їх переказати прочитане.
  • Стежте за порадами вчителів, записами у щоденниках та робочих зошитах.
  • Дбайте про те, щоб дитина була відповідальною та охайною в усьому.
  • Пам’ятайте, що клас, де навчається ваша дитина, - результат взаємодії трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Якщо ці колективи будуть дружними, цілеспрямованими, ваша дитина формуватиметься у чудових умовах. Це залежить від кожного й від вас теж.
  • Не забувайте: дитину не можна карати за невміння, її треба терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.
  • Керуйтеся у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший спосіб виховання – особистий приклад.
  • Умійте ставити себе на місце дитини.
  • Пам’ятайте: праця, зокрема, навчальна, не шкодить вихованню дитини, а бездіяльність – найперший ворог.

 

 

ЗАХИСТІТЬ  ДИТИНУ  ВІД  БУЛІНГУ!

Булінг – достатньо нове поняття в нашому житті, але явище, яке воно означає, на жаль, у нас, добре і давно відоме. Що ж це за явище таке, де дитина стає «білою вороною» та «цапом – відбувайлом», або, як говорять сьогодні – жертвою булінгу? 

Булінг (від англ. bully – хуліган, задирака, насильник) визначається як утиск, дискримінація, цькування. Вчені визначають шкільний булінг як тривалий процес свідомо жорстокого ставлення з боку однієї дитини або групи дітей до іншої дитини або групи інших дітей.

Булінг проявляється в багатьох формах: є психологічна, фізична, економічна форми булінгу, а також кіберзалякування. Хоча навчальні заклади багато роблять для того, щоб запобігати знущанню та своєчасно справлятись із ним, батьки заздалегідь краще інших можуть навчити дітей запобігати проявам такої поведінки й зупиняти їх.

Пропонуємо поради, як батькам розібратися в даному явищі та як треба справлятись із найбільш поширеними видами булінгу.

01



Чому діти важкі у вихованні